torstai 17. syyskuuta 2015

Lapsivuodelahja?

Törmäsin termiin lapsivuodelahja vastikään. En tiennytkään, että sellainen oikeasti on joillakin käytäntönä, että isän tulee ostaa lahja tuoreelle äidille palkintona raskaudesta ja synnytyksestä. No okei, myönnän, että välillä olen itsekin vitsaillut jonkun koruliikkeen kulmilla, että olisinkohan ansainnut sitten synnytyksen kunniaksi vaikka tuollaisen.. mutta en minä nyt ole missään vaiheessa sitä tosissani sanonut. 

Yhdessähän tässä projektissa ollaan miehen kanssa, mies on lahjonut minua koko raskauden ajan olemalla läsnä ja tukena minulle. Hän on ollut vierellä vaikeina hetkinä ja tehnyt kaikkensa, että jaksaisin. Uskon, että tuo sama tuki ja turva on hänestä myös synnytyksessä. Häneltä odotankin ennen kaikkea läsnäoloa raskauden viime hetkiin ja synnytykseen. Tästä syystä keikatkin on laitettu jäihin kriittisimpien kuukausien ajaksi. En oleta, että hän vielä lahjoisi minua maallisella mammonalla rutistuksemme päätteeksi.

Sen sijaan, olen miettinyt, kuinka itse palkitsisin itseni raskaudesta, synnytyksestä ja vauva-arjesta selviytymisestä.. jos siis selviydyn niistä :D

Kuntosalin jäsenyys? Hemmotteluja kauneushoitolassa? Kylpyläloma? Uusi hiustyyli? Uusi mekko ristiäisiin? Ripsipidennykset? 

Nuo kaikki tulen todennäiköisesti hommaamaan itselleni joka tapauksessa, niin ei se taida olla tarpeeksi tuntuva palkinto näin suuresta asiasta.

Mutta miten olisi tatuointi? 

Ajatus tatuoinnin ottamisesta muistoksi raskaudesta ja lapsen saannista on pyörinyt mielessäni jonkin aikaa. Olenhan vuosia miettinyt, että ottaisin tatuoinnin, mutten ole koskaan saanut aikaiseksi. Nyt saattaisi olla hyvä syy, miksi sen ottaisin. Lisäksi olen kovin pelännyt kipua, jota tatskan ihoon hakkaaminen aiheuttaa, mutta luulen, ettei se synnyttämisen jälkeen tunnu enää missään. Veljeni otti vastikään tatuoinnin ja tämäkin vahvisti uskallustani tatuointiin.. jos hänkin siihen pystyy, niin kyllä minäkin!

En tietenkään voi suoraan synnytyksestä kiiruhtaa tatuoitavaksi, sillä imettäessä ei suositella tatuoinnin ottamista korkean infektioriskin vuoksi. Mutta jospa sitten myöhemmin? On tässä ainakin hyvin aikaa pohtia asiaa ja suunnitella minkälaisen haluan.. ja uskallanko  loppujen ottaa kuvaa.

Olen hakenut inspiraatiota tatuointiini lähinnä instagramista ja pinterestistä hauilla feather tattoo, ankle tattoo, lilly tattoo, lilly and stars tattoo.. jne



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro oma juttusi