keskiviikko 5. marraskuuta 2014

Nightmares before christmas

Painajaiset ennen joulua, eli Halloween ja tietenkin mun synttärit ovat ohi. Nyt viimeistään voi aloittaa täysillä jouluhömpöttelyn. Asiaan kuuluvasti olenkin jo suunnitellut joululahjoja, keitin ekan satsin riisipuuroa ja glögitkin on maisteltu uutuus appelsiinipipareiden kera. Oli muuten Annasin appelsiinipiparit todella oivan makuisia glögin kaverina, nam nam!

Tarinan kuvituksena tämän päivän tunnelmakuvia kotoa

Halloween jäi harmittavasti minun osalta tänä vuonna juhlimatta. Eikä kovin suuria odotuksia ollut syntymäpäiväänikään. Synttäriaamuni alkoi kovin ankeasti, kun ketään ei ollut kotona eikä keittiönpöydälläkään ollut mitään yllätystä odottamassa. Kahvikin piti itse keittää ja hetkeä myöhemmin kissa kävi lipostelemassa puolet itse tekemästäni kakusta piloille.. Ystävä sentään piristi käymällä kylässä.  


Iltapäivällä mies kotiutui valkoiset ruusut mukanaan, hakipa vielä somisteeksi ruusupuskaan pihapuusta havuja. Pikaiset tälläytymiset ja lähdimme Sohwiin syömään. Jälkkäriksi pikkupubeja.


Olin jo valmis ottamaan bussin alle ja suuntaamaan kotiin illan päälle vaikka saunaa lämmittelemään, kun mies yllättäen huikkaa "mulla olis yksi idea.." No minä lähdin jännittynein mielin ideaan mukaan ja kovalla haipakalla minua alettiin kiikuttaa kohti jotain, jonka luulin ensin olevan lähipubi.. ei.. no tuo toinen pubi.. ei.. Trattoria ravintolaanko mennään, justhan me syötiin.. ei.. Lutakko?!? Mikä siellä ees soittaa ja luuletko saavasi vielä lippuja?

Tänään virkkaamani lumihiutale
tästä voisi kehitellä jotain joululahjaidistä.

Jonossa kyselin hölmistyneenä muilta, että mikä keikka täällä on, kukaan ei kertonut. :D Lopulta ovella tajusin lukea mainosjulisteesta, että bändi on Amorphis. Jes, hyvä bändi, mutta lippuja sinne ei kyllä todellakaan tulla saamaan! No, miehellä olikin jo liput valmiiksi puhelimessa jemmassa, eikä kertonut mulle mitään, ennen kuin mulle oltiin jo iskemässä leimaa käteen :D Ihana synttäriyllätys! Oli kiva keikkailta. Sauna jäi lämmittämättä ja ilta vähän venyi odotettua pidemmäksi, mutta kyllä oli hyvä keikka! :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro oma juttusi