torstai 19. joulukuuta 2013

Ysärin helmiä

Olen erityisen iloinen eräästä tv-ohjelmasta. Se saa minut tuntemaan ylpeyttä siitä, että olen saanut elää ysikytlukua. Olin silloin teini ja koin asiat todella lujaa, juuri kuten ohjelma kuvaa. Kaikki ohjelman esille tuomat helmet ovat vaikuttaneet minuun ja olleet osana luomassa minusta sellaista kuin olen tänä päivänä. 

Muistin puhelinnumeroita ulkoa, nuolin postimerkit, tiedän miksi ei voinut soittaa samaan aikaan kun oli netissä.. Nykyajan nuori ei tiedä miltä kuulostaa kun modeemi yhdistyy nettiin, saatikka osaa PAINAA puhelimen nappeja.. nykyisin vain hiplataan näyttöä. 

Pukeuduin kuten halusin.. vaatteni tosin löytyivät kirppiksiltä, eivät isän vaatekaapista. Käytin hiusmasgaraa, glitteriä meikissä, olin kasvissyöjä (en kuitenkaan kettutyttö), fanitin Molli-Ollia, istuin Lancerin takapenkillä kuunnellen jytkettä Kainuun korvessa.. "Be my lover baby.." ja muut klassikot ;)




Ihanan aggressiivinen naisenergia ja kaikki ysärin ilmiöt tekivät minusta vahvan selviytyjän ihmisenä ja naisena. 



Opin olemaan oman tieni kulkija ja pitämään itsestäni huolta juuri niinkuin haluan.


Joten suuret kiitokset Retrolissu ja koko tuotantotiimi, että olette muistuttaneet minua siitä,  kuka olen, mistä tulen, millaiseksi olen tullut ja erityisesti miksi :) 

Jokaisella ysärin kasvatilla on mielestäni velvollisuus katsoa tätä ohjelmaa ja muistella yhdessä Retrolissun kanssa nuoruutemme ajan ykkösjuttuja.. siis vähäx siistii!




PS. Vertaa Jesse Vinnari vs. Alexander Skarsgård.. sukua?

2 kommenttia:

  1. Voihan ysäri <3
    Miten multa onkin unohtunut kattoa koko Retrolissu, yhden jakson olen tainnut katsoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei!! Kuinka sulla on voinut jäädä ne välistä? Nyt sun täytyy heti korjata tilanne ja fanittaa Retrolissua facebookissa ja kattoa yleareenalta siellä vielä olevat jaksot. :)

      Poista

Kerro oma juttusi