keskiviikko 17. lokakuuta 2012

Proteiinijuomat vertailussa

Olen aloittanut aktiivisen urheiluharrastuksen. Tai oikeastaan, olenhan minä aina liikuntaa harrastanut, nyt olen vain lisännyt tehoja. Vuokrasin tuttavalta Kuntoportin kortin. Siellä onkin tullut käytyä ahkerasti erilaisilla ryhmäliikuntatunneilla. Hiki virtaa, lihaksissa tuntuu ja kivaa on :)

Palautujuomana olen nauttinut erilaisia proteiinijuomia. Tässä kaksi.



Eli Valion Profeel proteiinijuoma 250ml, mansikan makuisena sekä
Fast Sport Nutrition, Recovery & Protein 250ml, mansikan makuisena.



Siinä hieman tekstiä pakkauksien kyljistä.
(Fast Sport Nutrition vasemmalla)



Valio Profeelin ravintoarvoja.



Fast Sports Nutritionin ravintoarvoja.


Kuten kuvista voi päätellä, Fast-tuotteessa on enemmän sokeria ja enemmän kaloreita, mutta myös hieman enemmän proteiinia. Se tulee Tanskasta, kun taas Valion tuote tulee tietenkin Suomesta. 
Suosikikseni on tullut Valion tuote. Syy tähän on yksinkertaisesti maku. Se ei ole liian imelä ja koko tölkin juo tyhjäksi helposti. Fast -tuotteen maku on kovin makea, ei sovi minulle. Ja totta puhuen, sen tyhjentäminen oli jo loppua kohden "pakkopullaa". Mutta makean ystäville voin suositella Fastin strawberry -juomaa.


Profeelin tuoteperheestä olen kokeillut myös rahkaa, jugurttia ja rahkaraetta. Rahkarae-tuotteista lempparini oli marjaisa rahkarae. Jugurttien ja rahkojen kanssa en ole päässyt vielä sinuiksi. Proteiinijuomasta suklaan maku on vielä maistamatta, mutta olen kuullut sitäkin kehuttavan.
Myös It ain't hard to tell -blogissa on juttua samaisesta juomasta. Sen näet tästä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro oma juttusi